مراقبت پوست, مقالات

سرم پوست چیست؟

سرم پوست چیست؟

سرم پوست چیست؟

سرم پوست چیست؟

بسیاری از چیزها با افزایش سن بهبود می یابند. متأسفانه پوست شما یکی از آنها نیست. چین و چروک ها، لکه های قهوه ای و تیرگی عمومی اغلب با گذشت سال ها شروع به خزش می کنند. برای معکوس کردن این مشکلات، بسیاری از زنان به سرم پوست روی می آورند. سرم ها مایعات سبک و بر پایه روغن یا آب هستند که به راحتی جذب می شوند و روی پوست خود پخش می کنید. آنها معمولا در بطری های کوچک با قطره چکان عرضه می شوند و برای درمان کل صورت خود فقط به چند قطره نیاز دارید.

دکتر ابیگیل والدمن، مدرس پوست در دانشکده پزشکی هاروارد، می گوید که سرم پوست مانند یک لوسیون یا کرم مرطوب کننده نیست. در عوض، آنها فرمولاسیون های بسیار غلیظی هستند که برای فرورفتن سریع در پوست طراحی شده اند و دوز شدیدی از مواد تشکیل دهنده را ارائه می دهند که می تواند به مشکلات رایج پوستی رسیدگی کند. من قطعاً سرم ها را برای کسانی که نگران پیری هستند توصیه می کنم. دکتر والدمن می‌گوید: «این یک راه واقعاً خوب برای به دست آوردن اثرات ضد پیری اضافی است، بیش از مرطوب‌کننده و ضد آفتاب معمولی شما.»

"</p

سرم پوست چیست؟

چگونه سرم را انتخاب و استفاده می کنید؟

دکتر مریم ام عسگری، دانشیار گروه پوست در دانشکده پزشکی هاروارد می گوید: سرم ها معمولاً پس از پاکسازی، اما قبل از مرطوب کردن، روی پوست اعمال می شوند. برخی از سرم ها دارای یک ماده اصلی هستند، در حالی که برخی دیگر، از جمله آنهایی که نشانه های پیری را هدف قرار می دهند، فرمول های ترکیبی هستند. دکتر والدمن می‌گوید: «من از سرم‌هایی استفاده می‌کنم که ترکیبی از ویتامین C، ویتامین E و اسید فرولیک دارند. ادبیات خوبی وجود دارد که نشان می دهد ویتامین C به ویژه می تواند از لکه های قهوه ای جلوگیری کند، آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش را معکوس کند و رشد کلاژن جدید را تحریک کند.

دیگر گزینه های خوب سرم پوست برای هدف قرار .دادن چین و چروک، آنهایی هستند که دارای آنتی اکسیدان هایی از جمله پلی فنول های چای و رسوراترول هستند. رتینول، که التهاب را کاهش می دهد، گزینه خوب دیگری است، مانند نیاسینامید.

اگر به دنبال مبارزه با لک و تغییر رنگ هستید، به دنبال فرمول هایی باشید که می توانند لکه های تیره را روشن و روشن کنند، از جمله اسید کوجیک و اسید گلیکولیک. اگر پوست شما خشک، سفت و پوسته پوسته است، سرم پوستی حاوی ویتامین E، نیاسینامید و اسید گلیکولیک پیدا کنید. همچنین به دنبال سرامیدها باشید که مولکول‌های چربی هستند که به نگه داشتن پوست در کنار هم و جلوگیری از خروج رطوبت کمک می‌کنند. گزینه‌های خوب دیگر سرم‌هایی هستند که حاوی اسید هیالورونیک یا آنهایی هستند که پپتیدهای کلاژن، فاکتورهای رشد اپیدرمی یا سلول‌های بنیادی دارند.

سرم پوست چیست؟

"</p

آیا همه سرم های پوست یکسان ساخته .شده اند؟

همه سرم ها یکسان عمل نمی کنند. دکتر عسگری می گوید چقدر خوب کار می کنند به مواد موثره، فرمولاسیون، وسیله نقلیه و پایداری ترکیب بستگی دارد. قیمت سرم ها از کمتر از 20 دلار تا صدها دلار متغیر است. دکتر والدمن می گوید: صادقانه بگویم، فکر نمی کنم قیمت تفاوتی ایجاد کند. مهمتر از قیمت، مواد تشکیل دهند.ه سرم هستند – بنابراین بهترین کار خواند.ن برچسب ها برای یافت.ن بهترین فرمولاسیون برای نیازهایتان است.

هشدارها در هنگام استفاده از سرم پوست

دکتر عسگری می گوید: «مواد قوی می توانند پوست حساس را تحریک کنند. “همیشه قبل از استفاده گسترده از سرم پوست، ناحیه کوچکی را آزمایش کنید.” و هنگام ترکیب سرم های حاوی اسید با سایر محصولاتی که حاوی اسید نیز هستند احتیاط کنید. برای مثال، اگر از سرم حاوی ویتامین C (که اسیدی است) و همچنین کرم رتینول استفاده کنید، یا اگر از سرم رتینول همراه با کرم رتینول تجویزی استفاده کنید، ممکن است پوست شما تحریک شود.

"</p

سرم پوست چیست؟

خرید انواع سرم های پوست از فروشگاه اینترنتی آواتی بیوتی <<کلیک کنید>>

دیدگاهتان را بنویسید