مراقبت پوست, مقالات

نحوه استفاده از سرم صورت

نحوه استفاده از سرم صورت

نحوه استفاده از سرم صورت

نحوه استفاده از سرم صورت

سرم صورت چیست؟ سرم صورت یکی از سرمهای صورت و بهداشتی است. از سرم پوست به منظور جلوگیری از ایجاد نشانه های پیری در پوست صورت مصرف می شود. سرم های پوستی دارای ویتامین های مختلفی هستند. این مواد مغذی به حفظ سلامت پوست صورت کمک می کنند. اگرچه انتخاب برند مناسب سرم پوست بسیار مهم است اما نحوه استفاده از سرم صورت نیز حائز اهمیت است. در این مقاله به بررسی روش استفاده صحیح از سرم صورت و طریقه مصرف آن می پردازیم.

زمان مناسب استفاده از سرم پوست

برای آن که سرم پوست اثر بخش باشد و بهترین عملکرد را از خود برجای بگذارد، لازم است تا بدانیم چه زمان هایی از این محصول جهت مراقبت از پوست خود استفاده کنیم. این روز ها بسیاری از کارشناسان حوزه سلامت و زیبایی، انجام روتین پوستی ، حداقل دو بار در روز را توصیه می کنند. معمولا صبح ها و شب ها ( قبل از خواب )، زمان پیشنهادی بیوتی بلاگر ها و کارشناسان پوست و زیبایی، جهت انجام روتین پوستی است. در روتین پوستی، علاوه بر استفاده از شوینده ها، از سرم صورت نیز استفاده می شود. در ادامه به بررسی روتین پوستی می پردازیم.

روتین پوستی

روتین پوستی چیست؟ به استفاده مداوم از محصولات مراقبت پوستی، روتین پوستی گویند. استفاده منظم و درست از این محصولات مراقبتی باعث حفظ نشاط و جوانی پوست می شود. در روتین پوستی از میسلار واتر، صورت شو، تونر، سرم صورت ، کرم دور چشم، مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده می شود. معمولا روتین روز و روتین شب بسیار شبیه به هم هستند و فقط در استفاده از یک یا نهایتا دو محصول مراقبت پوستی، تفاوت دارند.

روش استفاده از سرم صورت

اکنون که با روتین پوستی آشنا شده اید، به سراغ نحوه استفاده از سرم صورت در یک روتین مناسب می رویم. پیش از مصرف سرم صورت ، آرایش خود را با محلول میسلار واتر ، پاک نمایید. اگر جزو افرادی هستید که به صورت مداوم از لوازم های آرایشی استفاده می کنید، حتما از میسلار واتر جهت پاکسازی اولیه پوست خود استفاده کنید. سپس صورت خود را با شوینده های مناسب بشویید. برای آن که آلودگی کاملا از صورت شما پاک شود، بعد از استفاده از ژل شستشو بار دیگر صورت خود را با تونر پاک کنید. حالا نوبت به استفاده از سرم صورت می رسد ؛ دو یا سه قطره را روی صورتتان ریخته و اجازه دهید به پوست نفوذ کند.

نکات مهم در استفاده از سرم صورت

– بعد از استفاده از سرم پوست صورت، حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
– برای تاثیر بیشتر سرم، روزی دوبار، بعد از بیدار شدن در صبح و پیش از خوابیدن در شب از آن استفاده کنید.
– از مصرف سرم های صورت معطر با برند های نامعتبر ، بدون تاریخ انقضا و هولوگرام، جدا خودداری نمایید.
– از آنجایی که پیشگیری بهتر از درمان است، جهت جلوگیری از ایجاد علائم پیری، توصیه می شود حداکثر از سن 25 سالگی، استفاده از سرم صورت را در روتین روزانه خود، قرار دهید.

جهت خرید انواع سرم صورت کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید